maanantai 25. elokuuta 2014

Aamuhaaste

Sain joku aika sitten Maamalta,joka tällä hetkellä on vielä Kiinassa,haasteen jossa piti kertoa aamustaan 5 kuvan avulla,.Minulla tosin on tässä 6 kuvaa,ja ne on kaikki otettu kännykkäni ei mitä -parhaimmalla kameralla,,,,Eilen sitten muistin kuvata aamuani...Heräsin jo klo 5.30 ,vaikka olin laittanut herätyskellon kuudeksi,mutta oli kuuman kosteaa ja  heräsin hiestä märkänä. Katsoin ikkunasta ulos ja tuolla taustalla näkyy lähellä oleva uusi businesskeskus,jonka heinäkuussa avattuun kuntosaliin oli tarkoitus mennä.
Ennen kuntosalia on kuitenkin hyvä syödä jotain ja minun varhaisaamiaiseni oli selleristä,ananaksesta ja inkivääristä sekoitettu smoothie.Olin valmistanut sen jo edellisenä iltana,sillä jos en niin tee niin en tuohon aikaan jaksa millään tuollaista tehdä alusta pitäen...
Kuntosali avataan aamulla klo 6 ja vaikka kuinka yritin niin en ehtinyt sinne kuin vasta klo 6.20. Bambi pitää ensin viedä aamupisulle ja siihenkin menee aikaa. Edessä näkyy Espresso Bistro kahvila-bistro,mutta tähän aikaan aamulla kaikki kahvilat tuolla  ovat vielä kiinni.Kotoa on 10 minuutin kävelylenkki kuntosalille,joten siitä tulee jo alkuverryttelyt.
Vihreän oven takana on sali,jossa olen käynyt joogassa ,mutta eilen aamulla ei ollut joogaa vaan tulin suorittamaan kunto-ohjelmaani. Minulla oli lähes 10 kuukauden tauko kuntosalien välissä,ja kun  ihan kodin  lähelle avattiin upouusi kuntosali niin päätin alkaa kuntoilun uudelleen..
Aamulla aikaisin naisten pukuhuone oli täysin tyhjä. Tässä kuntosalissa on aikaisin aamulla aika tyhjää,toisin kuin edellisessä kuntosalissani,joka oli sairaalan yhteydessä ,ja jossa kävi paljon sairaalan henkilökuntaa aamulla kuntoilemassa.Kunto-ohjelmani kestää suurinpiirtein tunnin,ja yritän suorittaa sen vähintään 3 kertaa viikossa.Sen lisäksi käyn pilates-ja joogatunneilla.
Kuntoilun jälkeen hieman heikotti ja tuntui että oli pakko saada kahvia.Espresso Bistro ei vieläkään ollut auki mutta Cafe Landwer oli melkein jo auennut ja minulle sanottiin että jos odottelen muutaman minuutin niin saan kahvia.Olin ainoa asiakas....koska hieman heikotti päätin tilata myös voileivän kahvin kanssa. Kahvi tuli mutta ei tullut voileipää.Odottelin ja odottelin;kahvi oli jo juotu ja voileipää ei kuulunut.Kun sanoin siitä tarjoilijalle,tuli hän pian takaisin ja sanoi että sekä kahvi että  voileipä tulevat talon laskuun,koska jouduin odottelemaan noin kauan.Olipa hyvää asiakaspalvelua! Siitä oli hyvä jatkaa sunnuntaipäivää!

En nyt jaa haastetta eteenpäin mutta tämän voi täältä poimia jos haluaa...

19 kommenttia:

  1. Hieno alku päivälle: smoothie ja kuntosali! Itse olen joogaillut tällä viikolla. Jos hissukseen taas pääsisi kuntoon. Kun on aina välillä noita motivaation puutoskausia...

    VastaaPoista
  2. Matkatar;tuossa helpottaa se että kuntosali on noin lähellä..Entinen oli aika kaukana ja sinne oli vaikeampi lähteä...Tsemppiä sinullekin kuntoiluun !

    VastaaPoista
  3. Tosiaankin piristävä aamutreeni! Aamujuomakin näytti virkistävältä. Aloitin itse tämän aamun jogurtilla ja karhunvadelmilla sekä tuoremehulla, kahvi hieman myöhemmin. Aamu-uinti voisi kyllä tehdä terää sekin. :-)
    nm Petra

    VastaaPoista
  4. Kiva aamu - ei kiirettä, vaan rauhassa sait puuhasi tehtyä. Ja vielä kuntosalikin! Kätevää, kun kuntosali on kävelyetäisyydellä.

    VastaaPoista
  5. HYVÄ JAEL !!!!! Loistava kunto-ohjelma. Tsemppiä...ja jonkunverran pitää syödä että jaksaa hikoilla :)Mä aloitan kans,hetikohtajust.Ofer nimittäin lähti tänään iltakoneella sinnepäin ja kunhan tässä "toipuu" lähdön ikävästä,alkaa puntit heiluun :)

    VastaaPoista
  6. Sinulla on loistoalku päivällesi! Hienoa. Minä tykkään myös liikkua aamuisin, mutta vain viikonloppuisin ehdin. Käyn silloin lenkillä. Tulee kyllä hyvä olo.

    Juotko smoothien joka aamu?

    VastaaPoista
  7. Petra>hyvinkin piristävä:)Hyvä aamunalku sinullakin:)

    Lady of the Mess:kun alkaa noin aikaisin niin kun tuo treeni on ohi on vieläkin aikainen aamu:) Olen aamuihminen ja tykkään herätä ja aloittaa aamun todella aikaisin.Ja ihana juttu tuo kuntosalin läheisyys;tulee helpommin mentyä sinne:)

    Anneli:)Juu ei ihan täysin tyhjällä vatsalla voi sinne aamulla mennä ,jotain pitää saada napaan.Teillä oli varmaan kivaa yhdessä Oferin kanssa. Hän varmaan tykkäsi olla Suomessa.Ja tsemppiä sunkin kuntoilulle Anneli:)

    Katja:nyt kun on tuo kuntosali noin lähellä niin on hyvä aloittaa aamu siellä:)Lähden niin aikaisin liikkeelle että olen valmis myös aikaisin.Lenkkeily on ihanaa mutta nyt on ulkona niin kuuman kosteaa ettei siitä oikein tule mitään.
    En ihan joka aamu;se vähän riippuu olenko tehnyt esivalmistelut edellisenä iltana..en oikein jaksa sitten aamulla etsiä aineksia ja laittaa.Niinpä yritän edellisenä iltana jo laittaa valmiiksi mutta aina se ei onnistu.

    VastaaPoista
  8. Kuulostaa kivalta paikalta tuo kuntosali, minun pitaisi etsia talvella taalta sali ja tarkein kriteeri on kylla etta se on lahella tai jaa lahtematta! Nyt viela ulkoillaan.

    VastaaPoista
  9. Huh, oletpa aikaansaava heti aamusta, rispekt!

    VastaaPoista
  10. Miten joku voikin saada itsensä ylös sängystä tuohon aikaan...minulta se ei onnisti ilman pakottavaa syytä...ja pakottavaksi syyksi en katso kuntosalilla käyntiä...:D

    VastaaPoista
  11. Ihana kun teit haasteen! Olipa kiva lukea aamustasi joka oli varsin spesiaali laatuaan =) Harva meistä on sellaista rautaa että jaksaisi tuohon aikaan salille. Itse olen ennemminkin töiden jälkeen salille -tyyppi jos täytyy valita. Aamuihminen muuten mutta aamulla ei jalka eikä puntti kyllä nouse :)

    Kauniita kuvia, jotenkin seesteisen harmoninen tunnelma. Onko kuntosalimeininki Israelissa muuten kovinkin suosittua ?

    Kahvilakokemus muistuttaa minua Israelista viime kesältä: WIFI ei toiminut ulkopöydässä ja sitä varten olin mennyt ko kahvilaan. Suututti ihan. tarjoilija ohjasi minut sisälle paikkaan jossa netti toimi ja toi minulle juomani ruusun kera : ) Oli hyvä jatkaa päivää.

    VastaaPoista
  12. Ihana kun teit haasteen! Olipa kiva lukea aamustasi joka oli varsin spesiaali laatuaan =) Harva meistä on sellaista rautaa että jaksaisi tuohon aikaan salille. Itse olen ennemminkin töiden jälkeen salille -tyyppi jos täytyy valita. Aamuihminen muuten mutta aamulla ei jalka eikä puntti kyllä nouse :)

    Kauniita kuvia, jotenkin seesteisen harmoninen tunnelma. Onko kuntosalimeininki Israelissa muuten kovinkin suosittua ?

    Kahvilakokemus muistuttaa minua Israelista viime kesältä: WIFI ei toiminut ulkopöydässä ja sitä varten olin mennyt ko kahvilaan. Suututti ihan. tarjoilija ohjasi minut sisälle paikkaan jossa netti toimi ja toi minulle juomani ruusun kera : ) Oli hyvä jatkaa päivää.

    VastaaPoista
  13. Aikaisin olit jo kuntosalilla. Minulla on iltapäiväaika kuntosalille.
    Raikas aamujuoma, pitäisi kokeilla samaa settiä.
    Taidanpa joku kerta kertoa omasta aamustani- jos muistan

    VastaaPoista
  14. Onpa jotenkin hyvän kuuloinen tuo aamusmoothie. Pitäisi itsekin ruveta tekemään noita. Nyt mutustan aamuisin pakkasesta Suomesta tuotua ruisleipää...

    VastaaPoista
  15. Tälläisestä tarmopostauksesta saa meikäläinen syviä syyllisyydentunteita! Jos nousisi nyt soffalta...terveiset ja voios hyvin:)

    VastaaPoista
  16. Oletpa tarmokas! Meillä on talossa ilmainen kuntosali, vaan arvannet, että olen käyttänyt sitä vain hiukan. Mitä enemmän taloja alueelle valmistuu sen ahtaammaksi se on käynyt, ahdistavan pieni kun on. Ehkäpä sinne mahtuu jonakin aikana paremmin, täytyy selvittää syksymmällä ;)

    VastaaPoista
  17. Mukavan rauhallinen aamu, mutta sitten kuitenkin hyvin päättäväinen. Mä olen muuten kanssa käynyt toukokuusta kuntosalilla. Siitä tulee hyvä olo. Porkkanamehuun mehustelen inkivääriä joukkoon. Kyllä silmät aukeavat. Mun pitää kokilla un reseptiä joskus.

    VastaaPoista
  18. Kiva haasteaihe. Se kertoo sinusta että pidät huolta itsestäsi ja sinulla on esteettistä silmää <3

    VastaaPoista

Vaikka näkyy että on sanavahvistus niin sen voi ihan hyvin jättää väliin,se kummittelee tuolla enkä saa sitä pois...