maanantai 2. joulukuuta 2019

Hurmaava Tallinna osa 2

Illallisen nautimme  Restoran Spotissa,  josta lisää  ruokablogin puolella täällä.   Kävelimme muutaman ryhmäläisemme kanssa Vanhasta kaupungista kohti hotelliamme, minne ei ollut pitkä matka. Tallinnan Vanha Kaupunki on niin upea!
Aikaisin aamulla  kävin aamiaisella  Tallink Spa&Conference -hotellin   aamiaissalissa,  ja aamiainen tuolla oli runsas ja herkullinen. Ihan erikseen pitää mainita  ihana tumma siemenleipä,  jonka päällä lohi maistui niin herkulliselta.
Oma 5. kerroksen  hotellihuoneeni oli  mukava ,  ja uni maistuikin hyvin tuolla pitkän päivän jälkeen. Standardihuoneissa vieraat voivat valita huoneet,   joissa on eri tavalla järjestetyt vuoteet.
Myöhemmin teimme kierroksen hotellissa  ,  ja kävimme katsomassa miltä näyttävät hotellin sviitit jotka sijaitsevat myös hotellin  5. kerroksessa.  Sviittejä on 4 erilaista,  ja niistä tämä   Nature-sviitti on värikkäin:)  Kaikki 5. kerroksen huoneet uudistettiin keväällä.
Toinen hotellisviitti Tallink Confence&Spa-hotellissa
Kuten hotellin nimikin kertoo, hotellissa on konferenssikeskus (6 konferenssisalia) ,  sekä Aqua Spa-vesikeskus, joka näytti tosi upealta  5. kerroksen lasiseinän läpi katsottuna.
Kuva ei  5. kerroksen  lasiseinän  läpi  otettuna ole niin selkeä,   mutta tuosta vesikeskuksesta voi lukea täällä.   Hotellin vierailla on ilmainen sisäänpääsy Aqua Spa-vesikeskukseen. Hotellissa on myös kauneus-ja hyvinvointikeskus,  jossa laaja valikoima erilaisia hoitoja.  Tämä hotelli on kyllä sellainen johon voisin ehdottomasti tulla uudestaankin,  ja yksi sen parhaita puolia on sijainti sekä  sataman että   Vanhan Kaupungin läheisyydessä. (ja ihana aamiainen!)
Aamupäivällä vierailimme Decus-kauneusklinikalla.   Decusilla on 2 klinikkaa  Tallinnassa, mutta tämän uudemman klinikan he avasivat aivan kaupungin keskustaan;  johon on lyhyt kävelymatka  satamasta. Kuten Decusissa  sanottiin ;  tänne voi tulla kaunistumaan ennen kaupunkiin tutustumista;D
Klinikan henkilökunta kertoi meille klinikan hoidoista, joita siellä on 40 erilaista.   Decus on erikoistunut kosmeettiseen lääketieteeseen, Hoidoissa he käyttävät   Repechage-tuotteita, jotka sisältävät merilevää.
Saimme valita muutamia hoitoja,  ja minä valitsin HIFU-hoidon,  eli ultraäänihoidon.  Itse asiassa 3:lle meistä piti tehdä HIFU-hoito, mutta lopulta vain minulle tehtiin sellainen,  ja piti valita yksi osa naamasta sitä varten. Annoin heidän päättää,  ja HIFU-hoito tehtiin leuan alueelle. Itse hoito ei mitenkään sattunut;  tunsin välillä tosi pientä pistelyä, mutta ihan mukavaa sellaista.  Hoidon jälkeen leuan aluetta kuumotti lyhyen aikaa, mutta sen jälkeen kaikki tuntui normaalilta.  HIFU-hoito on sellainen joka kiihdyttää kollageenituotantoa,  ja kiinteyttää ihoa.   Minulle kerrottiin että tulokset näkyvät vasta parin kuukauden kuluttua,  joten saa nähdä miltä näyttää tammikuussa......Olen muuten koko elämäni aikana ollut ehkä vain kaksi kertaa kasvohoidossa;  sellaisessa tavanomaisessa puhdistavassa sellaisessa,    joten oli tosi mielenkiintoista kokea tällaista.
Osalle meistä tehtiin super-hemmotteleva käsihoito.
Decusin jälkeen kävimme lounaalla  Viron ainoassa luomuravintolassa,  ihanassa Maidelissa,  josta olen kertonut täällä.   Sen jälkeen kävimme tutustumassa Kalev Spa-hotelliin ja vesikeskukseen, Hotellin ravintolassa saimme  juoda raikkaat terveysjuomat.
Kalev Hotellin uudessa ravintolassa on kaunis värimaailma,  ja itse ravintola sijaitsee puistossa, jonka toiselta puolelta alkaa Tallinnan Vanha Kaupunki.  Hotelli on avattu vuonna 2005,  ja perusteellisesti uudistettu tänä vuonna. Tälläkin hotellilla on hyvä sijainti, ja itse hotelli on todella monipuolinen: siellä on hotellihuoneiden lisäksi kylpylä,  vesikeskus, liikuntakeskus ja kauneushoitola. Kävimme läpi hotellin eri osia, ja esim.  kuntosali näytti tosi hyvin varustetulta.
Kalev Spa hotellin puiston puoleisista huoneista on upeat näköalat Vanhaan Kaupunkiin.

Yhdestä huoneesta oli tällainen näkymä: en tiedä mikä tuo vaaleanpunainen rakennus on mutta  se on tosi nätti:)
Kalev Spa hotellin  vesiliukumäki.
Ennen satamaan lähtöä VisitEstonian  Timo Raussi kertoi meille Viron matkailusta.
Hotellista kävelimme  satamaan (tosi lyhyt kävelymatka:)  ja Viking XPRS-laivalla myös palasimme Helsinkiin.  Laivalla  Vikingin tuotepäällikkö   Jaakko Ahti piti meille katsauksen laivaliikenteen maailmaan. Hän myös kertoi miten punaisissa laivoissa vähennetään hävikkiä, ja mitä uutta laivoissa on nyt tähän aikaan vuodesta,  kuten Kauneimmat joululaulut -risteilyt nyt joulukuussa.
Jaakon seurassa menimme myös syömään  paluumatkan  joulubuffetin. Ihania herkkuja siellä:)  Tallinnaan pitää kyllä päästä uudelleen ,eikä pitää enään niin monen vuoden taukoa, kuten oli ennen tätä matkaa. Kiitos Thea &Evelin ihanista järjestelyistä:)

1. Sulla oli kyllä ihan mahtava reissu!

Kalev spa näyttää tosi hyvältä. Melkein kävin siellä viime vuonna (vai oliko se tänä vuonna?!), kun olin lukenut, että spassa on 50 metrin mittainen allas, mutta se oli just silloin suljettu remontin takia.

Mutta kasvohoidossa en ole koskaan käynyt, enkä käsihoidossa, vaikka molemmille olisi tarvetta. ;-D

HIFU-hoito kuulostaa vähän pelottavalta mutta ei kai ole, kun siekin jäit henkiin. :-)

1. Satu:hurjan kiva reissu, ja aika paljom oli mahdutettu noin 2 päivään ja 1 yöhön. No nyt oli Kalev Span 50 metrin allas valmus, ja muutenkin tuo hotelli näyttää olevan oikea kuntoilijan hotelli. 🏸🎣
      Mulle tämä oli ensimmäinen kunnon kasvohoito, ja vieläpä sellainen vähän tehokkaampi,niiden puhdistavien hoitojen lisäksi. Käsihoito tehtiinkin useammalle tuolla, ja taisivat nauttia siitä kunnolla😆
      Mä olisin valmis menemään uudestaankin HIFU-hoitoon, ei sattunut yhtään, ja nyt sitten pitää odotella tammikuuhun jos näkyisi tuloksia😏

2. Kuulostaa kivalta hotellilta ja ai kun sua hemmoteltiin! Laita sitten parin kuukauden kuluttua tilannekatsausta miltä leuan seutuvilla tuntuu. Muakin tällaiset paikalliset kosmeettiset hoidot kiehtovat, mutta mitään ei ole tullut kokeiltua. Matkasta jäi varmasti kivat muistot, vaikka se kotimatka ei ihan mennytkään suunnitelmien mukaan.

1. Johanna:Hotelli oli toai hyvä, kaikin puolin❤Ja juu, tuo HIFU oli kyllä oikeaa hemmottelua. Mieluummin tuollaista kuin veitsellä tehtyjä hoitoja 😏Pitää sitten raportoida jos näkyy tuloksia..
      Matka meno tosi hyvin vaikka lakko pilasi kotimatkan, mutta onneksi lopuksi pääsin kotiin. Nyt vaan pitää olla tiukka että saan korvauksen peruutetusta lipusta, saapa nähdä miten menee. Oijein hyvää joulukuuta Johanna ❤

3. Nautin matkustelusta ainoastaan tämmöisinä ihanina kuvareportaaseina. Itse en halua lähteä minnekään 😎

Kampaajani on virolainen, tuossa muutaman minuutin kävelymatkan päässä. Samoissa tiloissa oli viime keväänä hieroja, jolla kävin useita kertoja, hänkin virolainen. Eräs ystäväni käy kampaajalla Tallinnassa, ottaa aina päivämatkan. Hyvä idea yhdistää permanentti ja pieni turismi 🙂

Hauskaa että sinulla oli onnistunut reissu 💚

1. Rita:Minä taas olisin valmis koko ajan lähtemään jonnekin 😏
      Tallinna on edelleenkin edullisempi mitä tulee palveluksiin kuten tukan hoito ja sitten kaikenlaiset hoidot mitä tuolla Decuksellakin on, joten kuva kun sellaiseen saa niin helposti yhdistettyä matkankin kaupunkiin.Täällä kaipaan sitä että niin helposti ja edullisestikin pääsee Viroon ja Ruotsiin.

4. Reissusi näyttää olleen tosi kiva. Minä tunnen Tallinnaa aika vähän, ja siksi näitä postauksia on erityisen kiva lueskella. Hi hii, hiukan huvitti tuo leuan alueelle tehty hoito, koska ainakin itse unohtaisin noin pitkän ajan jälkeen seurailla hoidon lopullista vaikutusta. Mutta toisaalta kannatan ehdottomasti tuollaisia pinnallisempia toimenpiteitä veitsen sijaan.

1. Leena:Tosi kiva reissu ❤vaikka aika minuuttiaikataululla mentiinkin
      Tallinna on ehdottomasti vierailun arvoinen aivan ihana kaupunki, ja Vanha Kaupunki niin upea, ja ruokatarjonta tosi hyvä.
      Hih, pystyyköhän sitä itse huomaamaan mitään muutosta leuan alla ensi kuussa 😆Mutta totta, mieluummin tuollaista "kohotusta" kuin sellaista mihin tarvitaan veistä....
      Mukavaa joulukuun alkua Leena❄❄💙

5. Voi miten herkullista, ylellistä ihanaa! Ei ole pimeä ja kylmä tuolla haitannut.

6. Olemme viettäneet perheenä joulun Kalev Spassa ja oli kyllä kiva joululoma. Koko perheelle tekemistä ja lähellä keskustaa.
    Suosittelen lämpimästi.

7. Tuo kylpylähotelli on kyllä todella upean näköinen paikka. Oi, johonkin käsi- tai jalkahoitoon olisi kyllä aivan ihanaa päästä nyt just :)
    Ihanaa iltaa sinulle Jael <3

8. Aaa...Tuo hotelli on tossa kohtaa. Käytiin ihan tuossa vieressä syömässä viime jouluna.

9. Aivan huikealla reissulla olet ollut! Ihana Tallinna!

Kiitos mukavasta matkapostauksesta.

10. I gotta bookmark this website it seems extremely helpful very useful. Thanks for sharing.

11. Kuulostipa ihanalta hemmottelulomalta! Itsekin olen käynyt kasvohoidoissa vain muutaman kerran. Kymmenkunta vuotta siten olin Pärnussa ja sieltä sai edullisesti hyvän kasvohoidon. Tosin sellaisen perinteisen.
    Hyvää joulukuun jatkoa Sinulle!

12. Kuulosti ja näytti kyllä aivan huipulta reissulta! Me käväisimme työ porukan kanssa maanantaina Tallinnan joulutorilla:) Tuo Hifu hoito oli ihan uusi juttu:) Mukavaa loppuviikkoa♥

Vaikka näkyy että on sanavahvistus niin sen voi ihan hyvin jättää väliin,se kummittelee tuolla enkä saa sitä pois...